animation illustrates describes on the computer screen the audio describes the actions of the user. Another good example is seen in Figure 5.3 from our dat base sample lesson on the CD. audio narration describes the visual illustration of database table relationships. In both of these examples, the visuals are relatively complex, therefore, using audio allows the learner to focus on the visual while listwning to the explanation.
Limitations to the Modality Principle
when simultaneously presenting words and the graphics explained by the words, use spoken rather than printed text as way of reducing the demands on visual processing. We recognize that in some cases it may not be practical to implement the modality principle, because the creation of sound may involve technical demands thar the learning environment cannot meet (such as bandwidth. sound cards, headsets, and so on). Using sound also may.
แสดงให้เห็นถึงภาพเคลื่อนไหวบนหน้าจอคอมพิวเตอร์เสียงอธิบายการกระทำของผู้ใช้ อีกหนึ่งตัวอย่างที่ดีจะเห็นในรูปที่ 5.3 จากฐานบทเรียนตัวอย่างดาดของเราอยู่ในแผ่นซีดี คำบรรยายเสียงอธิบายภาพประกอบภาพของความสัมพันธ์ของตารางฐานข้อมูล ขึ้นทั้งในด้านของตัวอย่างเหล่านี้ภาพค่อนข้างมีความซับซ้อนจึงใช้เสียงช่วยให้ผู้เรียนให้ความสำคัญกับการมองเห็นในขณะที่ listwning คำอธิบาย
ข้อ จำกัด ในหลักการการเป็นกิริยาช่วย
เมื่อคำพร้อมกันนำเสนอและกราฟิกที่อธิบายได้ด้วยคำที่ใช้พูดแทนการพิมพ์ข้อความเป็นวิธีการลดความต้องการในการประมวลผลภาพ เราตระหนักดีว่าในบางกรณีก็อาจจะไม่จริงที่จะใช้หลักการการเป็นกิริยาช่วยเพราะการสร้างเสียงที่อาจเกี่ยวข้องกับความต้องการทางด้านเทคนิคธาร์สภาพแวดล้อมการเรียนรู้ไม่สามารถตอบสนอง (เช่นแบนด์วิดธ์. การ์ดเสียงชุดหูฟังและอื่น ๆ ) การใช้เสียงอาจจะ
ไม่มีความคิดเห็น:
แสดงความคิดเห็น